Pages

10 January 2011

senyuman dalam tangisan


Kadang2 terasa diri tersangat hipokrit..kononnya kalau org tanya nape menangis..senang je aku jawab..” mata aku memang selalu berair..cantikkan kan??” tapi orang tak tahu..sebenarnya saat tu aku menangis..airmata tu keluar kerana aku sedih bukannya suka2 keluar..sedih??selama aku hidup memang banyak la perkara sedih..takyah duk cita la..nanti aku nangis lagi..kalau sebelum ni aku rasa lucu je tajuk lagu shahir “tangisan dalam kebahagiaan”..dua perkara yang berbeza berada dalam satu keadaan..tapi skang ni itulah yang aku alami..disaat aku menangis aku juga terpaksa senyum..sengsaranya keadaan tu..Allah je yang tahu.. semakin lama kita hidup semakin banyak lak dugaan datang..dan semakin lemahnya aku..aku sepatutnya kuat..tapi tulah aku juga manusia ada saat kuat, dan ada saatnya aku melemah..perkara baru yang aku belajar hari ni..takda guna sayang dan lebih2kan sahabat dari kelaurga sendiri..sememangnya aku tak mengharap apa2 dari sahabat..tapi cukuplah mereka jadi terbaik..bukan untuk diri aku..tapi untuk mereka sendiri..aku tahu aku bukannya sesiapa untuk mereka..disini ada dedikasi sedikit untuk mereka yang bergelar sahabatku..

Sahabat maafkan aku kerana aku gagal untuk kesekian kalinya..gagal untuk kali kedua sememangnya lebih sakit daripada kegagalan yang pertama..untuk yang kali ini biarkan aku pergi..dan semoga diri kita sama2 bahagia dengan cara yang kita pilih..perginya aku bukan kerana aku bencikan dirimu mahupun tidak sayang padamu..tapi aku tidak mampu lagi melakukan yang terbaik untuk dirimu..aku lemah..sedangkan aku telah berjanji dengan diriku sendiri untuk menjadi kuat untuk dirimu..tapi aku tak mampu sahabat..tapi kau mesti sematkan didadamu sahabat bahawa aku takkan pernah berhenti untuk menyayangi dirimu..sekali kau menjadi sahabatku..sampai bila2 pun kau tetap sahabatku..sahabat aku sememangnya sangat menghargai dirimu..dirimu hadir disaat aku memerlukan seseorang..terima kasih sahabat..kenangan kita takkan pernah aku lupakan..

Maafkan aku sahabat andai sebetulnya sepanjang persahabatan kita..aku langsung tidak menyumbangkan apa2 untuk dirimu..maafkan aku juga seandainya aku telah membawamu ke jalan yang tidak diredhai allah..aku betul2 minta maaf..
Sahabat setelah keluarga sendiri mengkhianatiku..jadi mulai saat itu keluarga bukan lagi tmpat bercerita..tapi dirimu sahabat.tapi sekali lagi aku akan kehilanganmu..jadi pada siapa lagi????

No comments:

Post a Comment